Take a mom-ent
INNEHOLDER:
PR/UTSKRIFT
I forkant av Mors Dag bestemte vi oss for å lage et PR-utskrift til noen av Sveriges største influensere. Her viser vi hvordan vi fikk 70 % av de premium influenserne som mottok PR-utskriften til å legge merke til budskapet i sine kanaler, og hvordan denne PR-aktiveringen oppnådde 6,9 millioner i total rekkevidde.
Ideen bak PR-utskriften var å lage et luksuriøst kit med fokus på det etterlengtede øyeblikket som en mamma av og til kan trenge for seg selv. Øyeblikket ble til et moment, videre til et MOM-ent. Med ordspillet som treffende hadde kobling til både Mors Dag og budskapet som skulle formidles, skapte vi et PR-budskap som fanget både interesse og nådde gjennom støyen.
PR-utskriften ble sendt til Sveriges største mamma-influensere. For å skille seg ut fra mengden og øke sannsynligheten for at influenserne ville nevne budskapet i sine kanaler, valgte vi å trykke cupcakes og kaker med personlige bilder av profilen og deres barn. I tillegg bestod budskapet av luksuriøse produkter fra utvalgte merker og et personlig kort som var skrevet til hver profil basert på hva som skjer i livene deres, samt hvorfor nettopp den influenseren hadde behov for et MOM-ent på Mors Dag.
Resultat av kampanjen
Av de profilene som mottok budskapet, la 70 % merke til det i sine kanaler.
PR-kampanjen oppnådde 6,9 millioner i total rekkevidde.
PR-budskapet ble delt av profiler som Kenza, Penny Parnevik, Pernilla Wahlgren m.fl.
Les flere case
Linnéa Olsson
Creative Sales, Baby Journey
Copyright © Baby Journey
Annonsør
Vilkår
Last ned appen vår her
Copyright © Baby Journey