Vil du se en økt konvertering samtidig som du bygger merkevaren? Gravide og småbarnsforeldre er en kjøpssterk målgruppe som bruker timer på sosiale medier hver dag, der de både får informasjon, inspirasjon og muligheten til å kommunisere med andre i målgruppen. Ved å annonsere på Facebook kan du være til stede på akkurat disse plattformene og nå ut med et presist budskap.
Over halvparten av alle internettbrukere i Sverige bruker Facebook, noe som gjør plattformen attraktiv for annonsering. Dette gjelder ikke minst hvis bedriften din retter seg mot blivende og nybakte foreldre, som ofte søker seg til Facebook for engasjementet i de ulike fellesskapene, og alle tipsene og rådene som finnes å få under babyreisen.
Med tanke på mengden tid som tilbringes på sosiale medier, er det verdifullt å nå ut med budskapet sitt gjennom annonsering. Å annonsere på Facebook innebærer mange valgmuligheter, blant annet når det gjelder annonseformat, da en annonse på Facebook kan være i form av ett eller flere bilder, video eller som en animert annonse. For å nå målgruppen på en presis måte kan annonsene rettes mot spesifikke målgrupper basert på demografi, interesser, atferd og geografisk plassering. Hos Baby Journey sitter vi på innsikter fra appen som gjør at vi kan tilpasse og optimalisere målgrupper på Facebook med stor presisjon.
For blivende og nybakte foreldre er Instagram en herlig plattform å bruke for å ta del i kunnskap, nye innsikter og selvfølgelig for å finne inspirasjon. Mange gravide og småbarnsforeldre følger kontoer som eksperter står bak, for eksempel helsepersonell, doulaer og livscoacher, men de følger også influensere som åpent deler sin babyreise.
Produkter som er estetisk tiltalende og kan vises visuelt, egner seg spesielt godt for annonsering på Instagram, ettersom plattformen er bygget på bilder og videoer. Å annonsere på Instagram betyr at du annonserer gjennom Facebook Ads-plattformen. Annonsene vises enten i feeden eller på utforsk-fanen, og kan være utformet som innlegg eller en story-plakat. Når du annonserer på Instagram, kan du nå spesifikke målgrupper basert på atferd og interesser, noe som betyr at brukere som interagerer med innhold innen graviditet, barn og familieliv mest sannsynlig er en interessant målgruppe også for deg.
Som blivende eller nybakt forelder er det vanlig å konsumere innhold som fødselsvideoer og kjønnavsløringer på YouTube, og av den grunn tilbringer målgruppen mye tid på plattformen. Ved å annonsere på YouTube kan du nå denne målgruppen via annonsering i videoformat, der annonsene styres etter interesse, atferd og demografi. Baby Journey har serien 20 raske på YouTube og har stor erfaring med å lage videoer som tiltaler og engasjerer gravide og foreldre. Her kan du lære mer om våre rullende produksjoner!
Linnéa Olsson
Creative Sales, Baby Journey
Copyright © Baby Journey
Annonsør
Vilkår
Last ned appen vår her
Copyright © Baby Journey