Følg svangerskapet ditt uke for uke med Baby Journey!

Skann QR-koden med mobilkameraen for å hente appen.


Bygg langsiktige relasjoner med PR

Hvis du ikke blir sett, finnes du ikke! Nøyaktige strategier er nøkkelen til god kommunikasjon og gode relasjoner. Kom i gang med ulike PR-aktiviteter for å skape interesse for virksomheten din.

Baby Journey hjelper deg med å identifisere relevante influencere, planlegge PR-aktiviteter og følge opp hvordan det har gått. Vi skreddersyr PR-arbeidet og sørger for at aktiveringen skjer med de riktige profilene på de riktige tidspunktene.

Hvorfor bør du bruke PR?

PR er en viktig byggestein i hvordan du bygger relasjoner med målgruppen din. På den ene siden gir det bedre merkevarekjennskap, men også høyere troverdighet enn tradisjonell reklame. Det er imidlertid viktig å vite at du ikke er den eneste som ønsker å bli sett, så for å skille deg ut fra mediestøyen blant konkurrentene må du ha en strategi for budskapet eller produktet du ønsker å fremme.

Når PR-planen gjøres riktig, vil den lønne seg fordi den vil skape et stort engasjement rundt merkevaren din. For å oppnå maksimal effekt anbefaler vi å kombinere ulike PR-aktiviteter som utsendelser, prøvetaking, arrangementer og pressemeldinger.

Ulike typer PR-aktiveringer på Baby Journey

Å utforme den perfekte PR-strategien krever planlegging. Planlegging som vi i Baby Journey gjerne hjelper deg med, og som vi har lang erfaring med. Vi setter opp mål og kommer med kreative ideer for å sette opp kampanjen din. Vi tilbyr PR-utsendelser, som er en av våre vanligste aktiveringer, PR-arrangementer, prøvetaking og ulike pressemeldinger og presseklipp.


Postutsendelser – slik lykkes du med produktkampanjen

Mailings og produktkampanjer innebærer for det meste at du sender produktene dine til influencere eller gjør dem oppmerksomme på din merkevare. De tester og bruker dine produkter eller tjenester, og skriver deretter om dem i sine sosiale kanaler. Det er en perfekt måte å nå ut til målgruppen din på, ettersom følgerne får øynene opp for din merkevare ved at influenceren viser og forteller dem om tilbudene de mottar.

Dette krever omtanke og en stor dose planlegging, for det handler ikke bare om å sende ut gratisprøver eller fortelle folk at merkevaren din finnes. Det er en kunst i seg selv å sende ut utsendelser for å gjøre både influenceren og målgruppen nysgjerrig på din virksomhet.

Vi utformer PR-utsendelser som skiller seg ut!

Dine utsendelser og PR-tilbud bør forbindes med noe positivt. Det er derfor viktig at de utformes på riktig måte, og at de når ut til rett profil til rett tid. Influencere mottar ofte mange gaver og overraskelser fra merkevarer, så det er viktig at din utsendelse skiller seg ut. Hos Baby Journey bruker vi vår teft til å gjennomføre en produktkampanje som både bygger en verdifull relasjon med influenceren og får følgerne deres interessert i din merkevare.

Andre PR-aktiviteter vi kan hjelpe deg med

ARRANGEMENTER

Planlegg og organiser et relevant arrangement i forbindelse med en bestemt begivenhet eller temadag, for eksempel morsdagen, en produktlansering eller for å spre kunnskap og informasjon om et tema.

SAMPLING

Sampling er en smart måte å dele ut produktet ditt på, for eksempel på et PR-arrangement eller på byen, for å få folk til å prøve produktene. Denne PR-strategien gir ofte stor rekkevidde og spredning gjennom jungeltelegrafen.

PRESSEMELDINGER

I alle våre aktiviteter forsøker vi alltid å skape en nyhetssak for å få muligheten til å henvende oss til pressen. Vi hjelper deg med å utforme den perfekte pressemeldingen, slik at du får best mulig sjanse til å nå frem med budskapet ditt.

Finn den rette influenceren for din PR-aktivering

Noe av det viktigste når du planlegger PR-aktiviteter, er å kontakte den rette influenceren som du mener passer godt sammen med ditt produkt/tjeneste. Du kan for eksempel sende ut mailings eller invitere influencere til et PR-arrangement.

Det er her våre eksperter i Baby Journey spiller en stor rolle, ettersom vi vet hvilke influencere brukerne følger og liker, og vi vet hvilke influencere som vil ha behov for dine produkter. Når en influencer mottar et budskap om deg og merkevaren din som de liker eller setter pris på, genererer det naturlig nok eksponering i deres kanaler – en eksponering som din målgruppe deretter vil ta del i. Altså er det en vinn-vinn-situasjon for alle!

    Øk eksponeringen med PR

    Hos Baby Journey gir vi deg konkrete forslag til PR-strategier og muligheter for å spre budskapet ditt, enten du har en nystartet eller en etablert bedrift. Sammen setter vi opp en plan for å engasjere medier, målgrupper og influencere og få dem til å spre ditt budskap. Når andre synes at du er god, får du et godt omdømme som favoriserer merkevaren din og gir deg mer eksponering.

    ”Vi skaper aktiveringer som skjærer gjennom støyen.”

    Veronica Ericsson Lakso
    Digital Marketer, Baby Journey

    Vil du vite mer?

    Copyright © Baby Journey

    Copyright © Baby Journey

    Mobile footer