Baby Journey har spurt 250 gravide og nybakte mødre om hvordan de konsumerer lett og underholdende inspirasjon knyttet til graviditet og livet med barn. Hvor finner de inspirasjon, hvilket format foretrekker de, og hvilken plattform inspirerte dem sist til et kjøp?
For å finne gravidstil, hvordan barnerommet skal innredes, eller velge en ny oppskrift å teste med familien, er sosiale medier en naturlig destinasjon. Når Baby Journey spurte gravide og nybakte mødre hvor de henter inspirasjon om graviditet og foreldreliv, oppga 64% sosiale medier som sitt førstevalg, 31% svarte apper, og bare noen få prosent nevnte magasiner. Det er ikke overraskende at sosiale medier er førstevalget for lett og underholdende inspirasjon, da 96% av kvinner mellom 23-32 år bruker disse plattformene daglig.
De fleste plattformer tilbyr i dag både bilde- og videoinnhold, men bilder ser ut til å inspirere mest. På spørsmålet om hvilken type innhold som gjør at man føler seg inspirert, svarte nesten halvparten (46%) at bilder inspirerer mest. Resten fordelte seg jevnt mellom tekst, podcaster og video.
Instagram er en plattform som brukes daglig av flertallet av kvinner i alderen 23-32 år, og 7 av 10 besøker plattformen daglig. Da gravide og nybakte mødre fikk spørsmålet om hvilken plattform som sist inspirerte dem til å gjøre et kjøp, var Instagram den klare vinneren, med 86% som oppga denne plattformen. Andre plattformer som inspirerte til kjøp var Pinterest (7%), YouTube (4%), og TikTok (3%). Dette viser at Instagram fortsatt er en sterk plattform for å nå denne målgruppen og inspirere til kjøp.
Lær mer om hvordan Baby Journey kan hjelpe deg å kommunisere med gravide og nybakte mødre.
Linnéa Olsson
Creative Sales, Baby Journey
Copyright © Baby Journey
Annonsør
Vilkår
Last ned appen vår her
Copyright © Baby Journey