Barnesikre hjemmet
INNEHOLDER:
APPANNONSERING
CONTENT MARKETING
INFLUENCER MARKETING
Länsförsäkringar ønsker å styrke sin posisjon i segmentet gravide og småbarnsforeldre, og vise at de er et merke som står for trygghet. Dette er en ekstremt viktig målgruppe som er trofast mot sin leverandør og har en høy livstidsverdi. Det er en fase av livet der mange store beslutninger tas, og forsikringsselskapet ønsker å være nær. En av Länsförsäkringars viktigste utfordringer med å nå gravide og småbarnsforeldre er at den eksterne kommunikasjonen mot disse oppleves som formell og kompleks. For å etablere seg i målgruppen og finne moderne, nyskapende måter å kommunisere på, ble et partnerskap med Baby Journey innledet.
For å posisjonere Länsförsäkringar nærmere målgruppen, utviklet vi et konsept med temaet “Barnesikre hjemmet.” Generelt er det en nysgjerrighet for å få et innblikk i kjente personers hjem, så vi valgte å barnesikre hjemme hos to store influensere, Sanne Alexandra og Michaela Forni. Vi tok med et produksjonsteam sammen med en ekspert fra Länsförsäkringar og produserte filmer fra disse anledninger.
Som et komplement til de rørlige produksjonene ble det også laget artikler og sjekklister i Baby Journeys gravidapp. Det redaksjonelle innholdet ble tilpasset i språk, stil og design for å være tiltalende for målgruppen.
Resultatet av kampanjen
50 % av profilens følgere i samarbeidet interagerte med innholdet.
med barn i alderen 4–10 måneder konsumerte innholdet.
Flere premium-influensere har sendt forespørsel om å være med i fremtidige kampanjer.
“Jeg er så utrolig glad for å få gjøre et så viktig og lærerikt samarbeid og samtidig få muligheten til å spre kunnskapen videre til følgerne mine. Jeg lærte meg så mye, og jeg har fått så mye ny kunnskap. Et av de viktigste samarbeidene jeg har gjort!”
Sanne Alexandra
Les flere caser
Linnéa Olsson
Creative Sales, Baby Journey
Copyright © Baby Journey
Annonsør
Vilkår
Last ned appen vår her
Copyright © Baby Journey