LÄNSFÖRSÄKRINGAR

Familiens økonomiskole

  • INNEHOLDER:

  • APPANNONSERING

  • CONTENT MARKETING

  • PODCAST

Bakgrunn og utfordring:

For å øke markedsandelene blant gravide og småbarnsforeldre har Länsförsäkringar innsett at de må finne nye måter å nå denne målgruppen på. I sine egne kanaler risikerer de å oppleves som formelle, noen ganger litt kjedelige, og det er utfordringer med å fange interessen for sin ekspertise og produkter. For å finne kreative og moderne løsninger for å kommunisere mot målgruppen valgte Länsförsäkringar å samarbeide med Baby Journey.

Familiens økonomiskole

De fleste synes ikke det er like morsomt å sette seg inn i foreldrepermisjon, barnesparing og vabb som det er å innrede barnerommet eller velge barnevogn. Med dette som bakgrunn utviklet vi innholdsatsningen “Familjens økonomiskole”. Med podkast, filmer og informative artikler ønsket vi å sette familieøkonomien i nytt lys i underholdende format og med en lett tone. For å senke terskelen for å sette seg inn i emnet ble det laget seks kortpodcaster på 15 minutter hver. Podcastene gjorde det mulig for målgruppen å ta del i kunnskapen når som helst og hvor som helst. Podkasten ble ledet av influenseren Michaela Forni, som også bidro med foreldreperspektivet i form av spørsmål og funderinger som mange kan relatere til.

For å verifisere informasjonen og tipsene som ble delt, ble en økonomiekspert fra Länsförsäkringar engasjert i alle produksjoner. Målet med økonomieksperten var også å bygge en personlig relasjon til Länsförsäkringar som merkevare.

 

Resultat av kampanjen

Sveriges største podcaster

Initiativet ble løftet i noen av Sveriges største, for eksempel i podkasten “Nå begynner livet”.

30 % av netttrafikken fra kampanjen

I løpet av kampanjeperioden kom 30 % av besøkende til produktsidene om gravid- og barnforsikringer fra oss.

Medialt
gjennomslag

Lanseringen av initiativet ble lagt merke til i media.

“Økonomien er en vanskelig utfordring som forelder i disse tider. Derfor er jeg takknemlig for at dere deler så mange gode tips i Familjens økonomiskole. Det finnes så mange ting man kan gjøre for å lette det økonomiske presset. Takk for alt det gode innholdet dere lager, det gjør virkelig livet som forelder lettere.”

Sara, bruker av Baby Journey

    Start din reise,
    ta kontakt med oss!

    Linnéa Olsson
    Creative Sales, Baby Journey

    Artillerigatan 16

    114 52 Stockholm

    Baby Journey

    Vilkår

    Last ned appen vår!

    ladda ner i appstore

    Copyright © Baby Journey

    Copyright © Baby Journey

    Mobile footer