Skann QR-koden med mobilkameraen for å hente appen.
Semmelmackan Smackan
INNEHOLDER:
PR-UTSKRIFT
CONTENT MARKETING
INFLUENCER MARKETING
Baby Journey elsker fastelavnsboller! Det er også en av årets mest oppmerksammende temadager, og hvert år presenteres nye varianter og former av den klassiske fastelavnsbollen, der flere nye varianter lever videre og får eksponering år etter år. Baby Journey ønsket å henge seg på trenden og lage sin egen fastelavnsbolle tilpasset vår målgruppe – småbarnsforeldre og barnefamilier. Hensikten var å skape en merkevarebyggende kampanje som kan plukkes opp årlig.
Tidsmangel og hender fulle med annet beskriver målgruppen vår godt. Vår fastelavnsbolle måtte derfor kunne lages på kort tid og med få ingredienser, slik at selv den mest stressede småbarnsforelderen har tid til å lage en fastelavnsbolle. TV-kokken Jessica Frej er kjent for sine enkle og raske oppskrifter, og hun er dessuten mamma til en 1-åring. Det gjorde henne til en perfekt match for vår fastelavnsbolle-kampanje. Sammen med Jessica utviklet vi og lanserte Smackan, en blanding av en ristet brødskive og en fastelavnsbolle.
Matlagingsklipp på sosiale medier inspirerer ofte til nye oppskrifter. Derfor ble kampanjen gjennomført med flere korte videoer for å introdusere innhold med nye vinkler gjennom hele februar. For å spre kjennskap til kampanjen og nå bredt ut, ble det også sendt PR-utskrift til Sveriges største influensere innen foreldreskap og mat, hvor vi selvsagt har pinpointet de som, akkurat som oss, elsker fastelavnsboller!
la merke til PR-budskapet med ønsket budskap i sine kanaler.
Totalt fikk kampanjen en rekkevidde på 1 500 000 eksponeringer.
ELLE mat og vin publiserte en artikkel om Smackan som årets nykommer.
“I forkant av årets fastelavnsdag den 21. februar har gravid- og småbarnsappen Baby Journey gått sammen med TV-kokken Jessica Frej for å lansere et superenkelt alternativ til fastelavnsbollen. Si hei til Smackan – en hybrid mellom en ristet brødskive og en fastelavnsbolle som bare tar fem minutter å lage!”
ELLE mat og vin
Les flere case
Linnéa Olsson
Creative Sales, Baby Journey
Copyright © Baby Journey
Annonsør
Vilkår
Last ned appen vår her
Copyright © Baby Journey