Lille apoteket
INNEHOLDER:
APPANNONSERING
En graviditet er forbundet med lange innkjøpslister. Det tok vi til oss for nettapoteket Apohem ved å lage konseptet “Lille Apoteket” med aktiveringer som fremhever produktene som alle nybakte familier vil trenge. Siden vi vet at dette er produkter som vil bli kjøpt, utformet vi innhold som hjalp Apohem med å føre målgruppen gjennom hele kjøpsreisen.
For å begynne å kommunisere med målgruppen og posisjonere Apohem innen barn og baby, laget vi en informativ veiledende artikkel som beskrev hvilke produkter som er bra å ha i det lille apoteket og i hvilke situasjoner produktene letter hverdagen. Med artikkelen kunne Apohem skape tillit ved å nå ut med innhold som også var relevant og nyttig kunnskap for målgruppen. For å nå ut bredt og øke rekkevidden for budskapet ble artikkelen også promotert gjennom meta-annonser.
Siden vi har identifisert “Lille apoteket” som et område som interesserer gravide, ble artikkelen også koblet til spesifikke søkeord. Disse ga Apohem ytterligere synlighet mot målgruppen, noe som gjorde at de kunne fortsette å bygge tillit ved å møte målgruppen med innhold som besvarte deres søk.
For å drive målgruppen mot kjøp ble det laget en digital sjekkliste der de anbefalte produktene ble samlet. Produktene i sjekklisten var lenket direkte til Apohems nettbutikk for å gjøre det enkelt for brukerne å klikke hjem disse. For å øke insentivet til å gjennomføre kjøp ble sjekklisten kombinert med en rabattkode og tilbud fra Apohem.
Resultat av Lille Apoteket
Synlighet i relevante omgivelser når målgruppen er mest engasjert.
1 410 000 eksponeringer mot gravide og småbarnsforeldre i appen.
Mer enn hver andre bruker som leste innholdet, klikket seg videre til Apohem.
Les flere case
Linnéa Olsson
Creative Sales, Baby Journey
Copyright © Baby Journey
Annonsør
Vilkår
Last ned appen vår her
Copyright © Baby Journey